Ökad kunskap ska stärka Allson som arbetsgivare

Under våren har Sofia Hansen och Kerstin Dunderberg, via Stockholm School of Economics, genomfört ett projekt med fokus på arbetsgivarvarumärke. Huvuduppdraget var att träffa medarbetare hos Allson för att sedan ge förslag på utveckling av företagets erbjudande som arbetsgivare.

 – Detta är en viktig pusselbit i vår ambition att vara ett kunskapsföretag, dvs ett företag som ständigt vill öka vår förståelse och kunskap för det vi sysslar med. Det handlar om att öka kunskapen om vår omvärld, våra kunder, eller som i det här fallet, vår roll som arbetsgivare, säger Stellan Dunderberg, platschef på Allson.

Arbetet har fokuserat på att både kartlägga företagets EVP (erbjudandet till medarbetarna), samt se om det också speglas i verkligheten.

– Deras arbete hos oss har bidragit till både en ökad förståelse och kunskap kring vår egen roll som arbetsgivare, men också en ökad stolthet. Det värmer att vi har medarbetare som delar med sig och är engagerade i vårt företag, så vi kan bli bättre. Att få utifrånperspektivet från Sofia och Kerstin har varit nyttigt.  

Arbetet visar att det finns en tydlig uppfattning att Allson är en arbetsgivare med bra villkor och flexibilitet samt en stolthet av att vara en del av den kedja som ser till att det till slut finns mat på bordet ute i hushållen. Samtidigt är Allson relativt okända som arbetsgivare utanför den egna kommunen.  

– Resultaten i undersökningen bekräftar att vi måste fortsätta stärka vår synlighet. Dessutom har vi fått med oss delar som vi kan utveckla, inte minst kopplat till internkommunikationen. En del är att jobba med att stärka ledarskapet. Detta tar vi med oss in kommande affärsplanearbete och vi är stärkta i vår övertygelse att det finns stora värden att samarbeta med studenter för att ge oss nya perspektiv, avslutar Stellan Dunderberg.

Allson tackar Sofia och Kerstin för engagemanget och tiden de lagt ned på att kartlägga och lämna utvecklingsförslag för Allson som arbetsgivare.

Föregående
Föregående

Lindströms lyfter Allson: ”Riktigt nöjda”

Nästa
Nästa

Systemintegration på kundens villkor: ”Bara ett knapptryck bort”